fbq('track', 'ViewContent');

Intuïtie maakt zakendoen moeiteloos

By 11 juli 2015 oktober 11th, 2015 Ondernemerschap

Intuïtie is essentieel als je wilt ondernemen en zaken wilt doen. Dit is niet alleen iets voor softe vrouwen in paarse jurken die zweverige workshops volgen. Intuïtie kun je overal inzetten en iedereen is intuïtief. We durven het alleen niet altijd (zakelijk) in te zetten.

Zonder het inzetten van je intuïtie is zakendoen echter vaak hard werken en kost het veel moeite om je doelen te bereiken. Als jij je door middel van je intuïtie afstemt op de puurheid in jezelf en in anderen, dan zullen dingen vanzelf gaan. Toevalligheden komen als kleine (of grote) wondertjes op je pad, dit is synchroniciteit. Je gaat moeiteloos creëren, spelen en weer echt leven. Als vanzelf komen de juiste mensen op je pad, krijg je ingevingen die je helpen om de juiste stappen te zetten en er hangt een zweem van plezier, vrijheid en licht om je heen.

Je intuïtie brengt je namelijk in contact met een bron van oneindige informatie en potentie. Door je hierop af te stemmen overstijg je tijd en ruimte en krijg je informatie die normaal veel tijd en moeite kost om te verzamelen. Zo kun je bijvoorbeeld veel sneller marktonderzoek doen, weten wat de juiste keuzes zijn en gesprekken voorbereiden.

Hiervoor moet je wel de taal van je intuïtie leren spreken. Deze communiceert namelijk niet in actieplannen en to do lijstjes, maar meer in beelden en metaforen. Het gaat erom deze te interpreteren en te vertalen. Hiervoor zijn we nooit opgeleid. Geen enkele school heeft het vak intuïtie opgenomen in haar curriculum. Gelukkig kun je wel op veel plekken leren hoe je je intuïtie in kunt zetten om zakelijk succesvol te worden.

Een klant van mij bereidde een keer intuïtief zijn gesprek met een potentiële klant voor. In het intuïtieve beeld zag hij een olifant in een roze tutu op een eenwieler rijden. Tja, wat moest hij nu weer met dit beeld? Nadat we samen het beeld verder onderzocht hadden, bleek dat de olifant op een frisse manier orde schepte en structuur bracht. Dat was dus zijn taak bij die klant. Doordat hij dit van tevoren al wist, liep het acquisitiegesprek heel erg gestroomlijnd en wist hij waar hij de aandacht op moest leggen. Zo heeft hij de opdracht binnen gehaald.

De maatschappij, de gevestigde orde en soms ook familie en vrienden begrijpen je misschien niet. Zo heb je dat toch niet op school geleerd? Alleen met onze vijf zintuigen kunnen we informatie verzamelen; het liefst nog wetenschappelijk onderbouwt. Niet is minder waar. Het is nu tijd om naar jezelf te luisteren, je innerlijke stem te volgen. Luister naar je intuïtie en ontdek hoe moeiteloos en gemakkelijk jouw leven kan zijn. Durf je het aan?

Leave a Reply


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.